Guru ,di tuduh cabul 3 pelajar pekak bebas tuduhan

Mahkamah Tinggi, di sini, semalam, mengekalkan keputusan Mahkamah Sesyen Klang yang membebaskan seorang guru lelaki daripada lima pertuduhan mencabul kehormatan tiga pelajar perempuan berusia 15 tahun yang cacat pendengaran, awal tahun lalu.
Hakim Yazid Mustafa membuat keputusan itu selepas mendapati Hakim Mahkamah Sesyen Klang tidak tersilap ketika memutuskan Mohd Rizal Reboo, 29, tidak bersalah atas semua pertuduhan itu. Pada 22 Februari lalu, Hakim Mahkamah Sesyen Klang, Datuk Anita Harun membebaskan tertuduh yang berasal dari Seksyen 18 di sini, daripada pertuduhan mencabul kehormatan pelajar kelas khas di Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Abdul Samad, Bukit Kuda, Klang, dekat sini.

Dia didakwa melakukan kesalahan itu terhadap dua daripada mangsa di bilik komputer sekolah antara jam 12 dan 1 tengah hari, 25 Julai 2005.

Atas perbuatan itu, dia didakwa melakukan kesalahan mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan penjara maksimum 10 tahun atau denda atau sebat jika sabit kesalahan. Difahamkan, pelajar berkenaan mengadu dicabul tertuduh yang mengambil ukuran pakaian seragam sekolah.
Tertuduh ketika itu mengajar subjek Kemahiran Hidup.
sumber;http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Gurubebastuduhancabul3pelajarpekak/Article/index_html